Chatbot nebo živý operátor? Síla je v kombinaci

Chatbot nebo živý operátor? Síla je v kombinaci

S příchodem nové generace Z se klade čím dál větší důraz na jednoduchost. Zákazníci v dnešní době nechtějí čekat na svou odpověď. Chtějí zkrátka rychle dostat to, pro co přišli. V tomto směru vám chatbot dokáže pomoci, nikdy však nenahradí plnohodnotného člověka.

Co je vlastně virtuální asistent zač? 

Virtuální asistent nebo také chatbot, jak už z názvu vypovídá (chat + bot), je počítačový program, který za použití umělé inteligence dokáže důvěrně simulovat chování člověka. Zní to trochu děsivě že? Realita však až tak děsivá není. První úspěšný chatbot se objevil už v roce 1966 a od té doby se tato technologie stále vyvíjí. Téměř o 70 let později však stále není schopen nahradit lidský faktor v mnoha ohledech. 

S čím vám chatbot pomůže?

Existuje řada výhod, proč byste měli zvážit implementaci chatbota. Především v případě, kdy se vašemu podnikání daří a potýkáte se se stovkami stejných dotazů každý měsíc. 

FAQ neboli často kladené dotazy

Představte si situaci (mnozí z vás se v ní možná teď nacházíte), kdy se vašemu podnikání daří, tržby rostou, produkt nebo služba jde na odbyt. Je to asi nejlepší možný scénář pro podnikatele. Ruku v ruce se zvyšováním tržeb však roste i nápor na zákaznický servis. Zákazníci jsou urputní, zahrnují vás stejnými dotazy každý den a vy už zkrátka nevíte kudy kam. Jedno je jisté - před nimi neutečete. Je potřeba se situaci postavit čelem a jednou z možností v tuto chvíli může být právě chatbot, který je perfektním řešením pro jednoduché a velmi časté dotazy zákazníků. Nastavení je jednoduché a přináší ovoce. Zákazníci dostanou svoji odpověď okamžitě a jsou spokojené obě strany. 

Virtuální náborář

Chatbot se také skvělé hodí pro náborové kampaně. Jednoho takového můžete vidět právě na našich kariérních stránkách v podobě virtuální náborářky Anety. Takové řešení chatbota sice vyžaduje vyšší počáteční investici, jak časovou tak finanční, ale rozhodně se vám vyplatí při větších náborech. 

Živý operátor je nenahraditelný

Jedno víme jístě, chatbot nedokáže nahradit lidský faktor. Ten hraje v zákaznické zkušenosti velmi důležitou roli, obzvláště pak na českém trhu. S chatbotem nikdy nevybudujete vztah se zákazníkem, to dokáže jen člověk. A vztah se zákazníkem je pro vás ten nejhodnotnější úspěch. Zákazník, který se cítí součástí vaší komunity se stává vaším ambasadorem. Takový zákazník vám totiž dokáže zvýšit prodeje jako nikdo jiný. Spokojený zákazník vaše služby nebo produkty rád doporučí, bude loajální a bude u vás nakupovat pravidelně. Z průzkumů Ipsos vyplývá, že loajální zákazník vám dokáže zvednout tržby o více než 50 procent, ať už on sám nebo doporučením.

 

Využití chatbota je v dnešním světě určitě přínosné v mnoha ohledech, ale nikdy vám nenahradí živého operátora. Nejlepší možná cesta je tedy kombinace. My to víme a proto vám tuto možnost nabízíme. Věnujte se svým zákazníkům, náležitě vás za to odmění. 

 

Zajímá vás více informací o virtuálním asistentovi v provozu?

Přihlašte se na náš workshop,

kde se s vámi podělíme o výstupy z případových studií a podíváme se na výhody a případná rizika více do hloubky.  

newsletter newsletter

Aby Vám nic neuniklo - přihlaste se k odběru novinek.

Souhlasím s použitím svých osobních údajů získaných prostřednictvím tohoto webu (htttp://www.care24.cz) za účelem zasílání obchodních sdělení "newsletterů" mé osobě. Tento souhlas uděluji v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 v aktuálním znění a podmínkami poskytování služby a ochrany osobních údajů společností Comdata Czech a.s. dostupných zde. Tento souhlas se vztahuje na společnost Comdata Czech a.s., stejně jako i na další osoby, když souhlas s použitím touto cestou získaných osobních údajů pro marketingové účely může být předán třetím stranám za účelem oslovení.